Craft Bike Transalp – vi gjorde det!

En del av er som inte följer mig på instagram eller facebook kanske trodde att vi bröt efter tredje etappen, eftersom det inte kom några blogginlägg efter det. Men så var inte fallet, snarare så att man efter varje etapp var så infernaliskt trött och utan dator och med dåliga wifi att ens ge sig på att bloggsummera dagen på telefon eller läsplatta kändes oöverstigligt. Det fick räcka med ett snabbt livstecken via instagram och sen i säng.

sportograf-67002265_lowres

Tänkte ge mig på att summera tävlingen här på bloggen, nu när vi är hemma och även fått tillgång till fina bilder från ”Sportfotografen”, själva hade vi knappt tid att stanna och ta några bilder då det gällde att trampa på om man inte skulle passera cut off tiderna och riskeras att stängas av. Men vi grejade det! Genomförde varenda etapp på totaltiden 55 timmar. 62 dryga mil och 19000 höjdmeter på sju dagar.

IMG_3952

Det absolut tuffaste jag gjort också med hänsyn tagen till svårighetsgraden på cyklingen. Det var mer än en gång jag susade nedför steniga branta cykelstigar med hjärtat i halsgropen.

sportograf-67009847_lowres

sportograf-66991180_lowres

Men oj vilken makalös upplevelse och utmaning. Och så otroligt vackert!!!

IMG_3875

Om du vill och orkar och är intresserad så kommer jag nu presentera de olika etapperna 3-7 i fem olika blogginlägg. Fler fantastiska bilder väntar men också en del upprepning, för cykla det handlar mest om att trampa, trampa, trampa. Men gör man det riktigt flitigt så kan man belöna sig med en känsla som är helt oslagbar, som här när vi sida vid sida rullar in över mållinjen. I det här ögonblicket är jag hög som ett hus och känner mig helt oslagbar. Om inte detta bygger självkänsla och tillfredsställelse så vet jag inte vad som gör det. Och Johan, tack för att du tog mig med på detta. Jag älskar dig!

IMG_4038

2 tankar på “Craft Bike Transalp – vi gjorde det!

  1. Ni två är helt otroliga! Fantastiskt genomfört. Jag är full av beundran. Det var jag i och för sig redan, men nu har ni överglänst er själva. Stort grattis till en makalös prestation. Många kramar från ett härligt Kalifornien där jag är nöjd över att få med mig familjen på 5-kilometers joggingrundor. 😉

    • Men du, tack! Ja det var ett fantastiskt äventyr. Låter härligt med Kalifornien, då har ni sol i alla fall och bad. Underbart. Vi var rätt nöjda med det halvkassa vädret när vi kom hem. Var rätt utmattade på värme men efter några dagar längtar man efter solen igen. Hoppas vi kan ta den där AW eller fikat när du kommer hem. Ska bli kul att ses! Kram och hälsa familjen.

Lämna en kommentar